Har gubbarna tabbat sig igen nu?...


Kommer förmodligen få höra ett och annat...

Alla minns historien. I vintras lånade Milan Felipe Mattioni från Gremio. Milan hade rätt att köpa loss högerbacken för en billig slant om man önskade det i somras. Dock fick inte Mattioni (som inte var under 30 och därför förmodligen ratades av pajasen Carlo Ancelotti) någon speltid förutom två minuter i ligan innan han skickades tillbaka till Brasilien tidigare i somras. Anledningen var att han enligt Milan inte höll Milanklass.

Men... Han verkar hålla Barcelona klass. Milannews skriver idag att Barca tittar närmare på Brassen och då får det ju en naturligtvis att ställa sig själv frågan:

VAD FAN SYSSLAR NI MED!?. Om Barcelona som redan har en högerback i världsklass kan vara intresserade hur kan det då komma sig att inte vi är det?.
Jo mina damer och herrar. Mattioni är förmodligen som de flesta andra unga spelarna som Carlo har ratat, nämligen ruggigt bra men alldeles för ung för att spela i Carlettos Milan. Precis när man trodde man skulle slippa Carlo som är den store anledningen att Gourcuff inte längre finns i Milan har nu gjort så vi förmodligen missat en ruggigt bra högerback. Tack Carlo och tack Galliani.
****************************

Milannews rapporterar att Milan än en gång blickar mot Bale då Drenthe vill stanna i Real och att De Silvestri skadade sig tidigare i veckan...
****************************

Milan ska dock ha bett Huntelaar tala med Drenthe för att locka över han till Milan...
****************************

Pajasen Oddo vägrar byta klubb. Han ska enligt uppgifter tackat nej till Blackburn, Panathinaikos och Stoke...
****************************

Nästa helg drar världens i särklass bästa liga igång. Serie A är tillbaka. Dock får vi tack vare pajaserna på Canal+ se större delen av festen på värdelösa streams... Canal+ kommer stå med svansen mellan benen och skämmas i slutet på säsongen (om de inte redan gör det) och förstå vilket fiasko dom är...
****************************

Beckham säger idag att han förmodligen kommer till Milan i januari. Detta är mycket bra mina damer och herrar för Milans mittfält som det ser ut idag är inte något som direkt får motståndarna att drömma mardrömmar...
****************************

Trofeo Tim ikväll. Canale 5 pågar visar. Följande tappra själar ska försöka försvara våra ädla färger:

Storari, Roma, Antonini, Favalli, Kaladze, Nesta, Onyewu Oddo, Abate, Flamini, Gattuso, Di Gennaro, Huntelaar, Inzaghi, Pato, Borriello, Ronaldinho, Zigoni, Strasser, Oduamadi, Ikande, Albertazzi, Scampini, Verdi.

Lycka till pojkar... Ni lär behöva det...
*****************************





Kommentarer
Postat av: Anonym

Fyfan på dom! och var är BRASSEN DOM LOVA?? 18 dagar på sig att fixa han innan fönsterstänger...annars så hoppas jag Milan supportarna i Milano gör något mycket hemskt mot ledningen... USCH! man lovar inte och sen händer inget här inte...

2009-08-14 @ 19:20:50
Postat av: Rickard

Och på grund av att Barca är intresserade av honom så är han världens bästa ytterback eller vad är det du menar?



Låt oss hugga huvudet av gubbarna och lägga ner Milan verkar var måttot. Please, lighten up a bit. Denna bloggen borde nästan döpas om till antimilan.com snart.

2009-08-14 @ 20:08:55
Postat av: Mr

Jag håller med om att du fokuserar enormt på det negativa. Allt är dåligt. Laget, ledningen etc...



Jag har för mig att det bestämdes att Milan INTE skulle köpa loss Mattioni efter Ancelotti slutat dvs att det var Leonardos beslut!! Så lugna ner dig lite grann.



2009-08-14 @ 21:43:40
Postat av: Anonym

Du kanske borde sluta följa Milan om det är så hemskt eller byta lag om man nu kan göra nåt sånt!



Jag tror på en tuff/jämn säsong men med möjlighet att vinna scudetton. Måste se positivt på det hela. Kanske 1a, kanske 5a. Den som lever får se.



Hoppas fortfarande det kommer in en ytterback. Dock inte Bale, han har jag ingen koll på.

2009-08-14 @ 21:45:58
Postat av: Add

Nej sluta följa Milan kommer jag aldrig att göra. Jag är inte bitter på Milan. Jag är bitter på pajaserna som håller på att köra Milan rätt ner i botten och när man ser protestaktionerna från supportrarna i Milano vet jag om att jag inte är ensam.



Nej, Mattioni är ingen världsstjärna (det var inte Gourcuff heller i Milan) men om han nu blir det visar det än en gång vad pajaserna har gjort med världens finaste förening. Antimilan.com tror jag redan finns.



P.S.



Är det någon som tvivlar efter trofeo tim?.

2009-08-15 @ 02:12:31
Postat av: Milan ultras svezia

Ni är några pajasar allihopa, den här bloggaren är en av få som vågar vädra sitt missnöje och tala sanning. Var själv på plats igår i Pescara för att se om det är så illa som det låter, ni ska veta att alla milansupportrar på plats skämdes som hundar och ni ska också ha klart för er att när vi förlorade mot Chelsea förra året i Ryssland,ja då spelade vi bra jämfört med nu. Det finns ingen röd tråd i spelet,Gattuso var regista i båda matcherna och jag ska säga att jag aldrig i mitt liv sett någon så usel på den positionen,det ska tilläggas att vi saknade en hel del startspelare men det är ingen ursäkt,vi är Ac Milan förhelvete vakna. Vi är svenska Milansupportrar som åker ner i klacken flera ggr per år och vi stöttar denna blogg av hela våra hjärtan då den är full av fakta och har samma argument som vi. Ni som inte klarar av detta och lever på gamla meriter och sluta kritisera Add omedelbart.

2009-08-15 @ 11:30:08
Postat av: Jimmy

Bra skrivit Milan untras Svezia... :) Vi ska vara världensbästalag! vi måste leva upp till det, och då måste det hända saker! vi ska inte satsa på att ta en CL plats, vi ska Vinna ligan Punktslut! inget annat är acceptabelt i min värd! och värre är det när lillskiten Inter vinner ligan hela tiden!

2009-08-15 @ 13:45:47
Postat av: Forza Milan

Har en liten fråga:Finns det nån site man kan gå in på och bli medlem i nån supporterklubb här i Sverige?

2009-08-15 @ 14:19:55
Postat av: Milan ultras svezia

Det finns en club som heter milan club svezia som håller till i stockholm. om den är aktiv fortfarande vet jag inte men innan kunde man bli medlem genom att gå in på svenskafans milansida,i menyn fanns där info. däremot är vi en annan klubb som åker ner ett par ggr per år men där kan man inte bli medlem just nu, däremot för vi en dialog om vi ska starta upp en officiell ultrasgrupp från sverige och släppa in fler.

2009-08-16 @ 14:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0