Jaha... Får man säga upp Canal+ nu...

Angående Serie A i Svensk tv:

Har under två dagar pratat med 4 stycken på Canal Digitals kundtjänst. De tre första sa till mig att Serie A kommer garanterat att visas, vi har kontrakt till och med 2010. Ikväll anade jag dock att något inte stod rätt till och ringde upp dem än en gång. Då kommer svaret. Canal+ har gett bort rättigheterna till Kanal 5 och Kanal 9.

Ni kommer förmodligen ihåg Kanal 9 från förra säsongen... Ja ni vet dom som sket i att visa Napoli-Milan för de trodde inte att det var en stormatch. Dom visade Sköna Hem och Cold Case istället. Två program som förmodligen följs av de som jobbar med det, inga andra... Detta försökte jag även förmedla till Kanal 9, men fick dessvärre kalla tassen!. Vi kommer alltså förmodligen inte bevittna Serie A i svensk tv det kommande året. Canal+ väljer att visa tungviktare som Engelska Ligan och Engelska Cupen. Naturligtvis är detta med Engelska Cupen fantastiskt för de som älskar att se långbollar och hårda tacklingar...

Men vad händer med alla oss som de lovade Italiensk Fotboll på lördagar och söndagar. Kan vi bara säga upp våra abbonemang nu? Eftersom de sagt när vi tecknade abbonemang hos dom att de kommer visa det?. Jag vet inte svaret på detta än... Men tro mig mina damer och herrar, Jag kommer inte ge mig förrens jag får ett...

P.S. Om någon sitter och trycker på någon info angående detta... Släng en kommentar...



Kommentarer
Postat av: Tahsin Islam

Vilka lag hemma matcher kmr kanal 9 och 5 visa?

2009-08-06 @ 22:37:24
Postat av: Markuss

kommer dom inte sända alls??? vafan vilka jävla dårar, ja ringde dom för ett tag sen, då hade dom utökat från förra året sa dom. Det är väl för att Zlatan drog:P Jävla idioter... får streama hela säsongen, TÅL INTE 9ANS LJUD OCH KOMMENTATORER. ja kollar hellre på rugby än premier league... fan va pissigt!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-08-07 @ 00:13:33
Postat av: chenzin

fixa detta..skandal..vi behöver info

2009-08-07 @ 00:42:05
Postat av: barham

Ja, det känns för jävligt, men är detså att man kan inte avbeställa eller?, som du sa så har dom lovat att sända (serie a) vilket dom gör inte nu längre.



ge inte upp!!!!!!!!!

2009-08-07 @ 01:22:25
Postat av: Anonym

Håller med, vem fan vill höra kommentatorerna på kanal9? jag struntar faktiskt om milans matcher visas på tv eller inte för jag kommer kolla stream på vilken sida som helst, med vilken kvalité som helst, det spelar ingen roll, bara jag får se matcherna!

2009-08-07 @ 03:36:31
Postat av: Anonym

Har aldrig betalat för Canal+, har alltid Streamat allt, gratis e gott :)

2009-08-07 @ 05:37:09
Postat av: Joakim.

Canal+ <3

2009-08-07 @ 05:49:21
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: FACM

Om inte C+ sänder serie A så lär man ju säga upp kanalen direkt. Hoppas bara att 5/9:an tar serie A någorlunda seriöst...

2009-08-07 @ 10:06:52
Postat av: Hasse Borg

Perfekt säger jag. Sa upp Canal+ eftersom det är så dyrt. Kanal9 och femman har jag, bättre gratis med sopiga kommentatorer (Martin Åslund, nån?) än inte alls. Höll dock också på att åka in på hispan när de valde att skita i Napoli-Milan, ibland visar sig fotbollsrättighetssverige sannerligen från sin Sovjetiska sida...

2009-08-07 @ 10:48:50
Postat av: Markuss

9an går ju inte ens o kolla på, dom sänker matchens ljud till 5% o höjer Åslunds mick till 95% o du hör inte ens när det blir mål, jo då säger han, a nu vart de mål för milan.... Får väl flytta till ett annat land xP. Kan inte Viasat eller nåt rädda ligan:P

2009-08-07 @ 11:28:54
Postat av: Marcos

ESPN UK kommer att visa serie A i höst( 3 matcher i veckan) och comhem säger att om tillräckligt många är intresserade så kan de köpa in kanalen. Skynda er och skriv mail till comhem och berätta att ni gärna vill kunna titta på espn uk för att se serie a

2009-08-07 @ 13:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0