Vinst i Trofeo Berlusconi men det eftersnacket handlar om är...

Milan slog igår Juve på straffar i Trofoe Berlusconi. 1-1 efter full tid där Pato nätatde för Milan. Dock kunde undertecknad inte se matchen då streamen var så dålig att det inte var värt det. Kul att vi vann en träningsmatch iallafall...

Nu till det som hållt Milanistas runt om i världen sömnlösa det senaste dygnet. Innan avspark igår passade Silvio på att greppa micken på San Siro. Han sa att detta är det Milan vi ska få se i år. Marknaden är stängd och Ronaldinho är världens bästa fotbollspelare.

Detta har naturligtvis fått Milanistas runt om i världen och framförallt i Milano att gå i taket. Hur han kan stå för två veckor sen och säga att en ung Brassemittfältare kommer för att sedan stänga marknaden är inte klokt!. Att han sen inte ens vill lyssna på Leonardos önskemål om en ytterback är ännu värre.

Berlusconi kommer dock få stå med svansen mellan benen i slutet på säsongen då truppen i dagsläget inte matchar varken Juves (igår var en träningsmatcjh eller Inters trupp.
****************************

Sämsta silly season någonsin!... Tack Silvio, tack så mycket...
****************************

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med. Men tycker faktiskt att nu efter uttalandet att det är dags att börja hoppas och se möjligheterna med laget vi nu har denna säsongen. droppa klagandet nu när vi ändå inget kan göra, och tro på laget som kan skrälla!

2009-08-18 @ 19:35:24
Postat av: christian

Förstår dig som skrivit ovanför mig,du har givit upp. Skandal att vi Milanistas ska få känna så men att be bloggaren sluta klaga får bara dig själv att framstå som dum. Det är ju helt otroligt hur många milanistas klagar på bloggaren för att han klagar på klubben. Milan är idag ett stort jävla skämt och ja,jag har bott i Milano många år och följt Milan på plats,Milan slår aldrig som underdogs och nu när vi helt plötsligt ska inta den rollen bevisar bara vad gubbarna har gjort,helt enkelt gjort bort klubben. Gallianis uttalande om att vi handlar i augusti för då är det rea,ultrasen tycker inte en multimiljonär med en miljonlön som vice president ska uttala sig så. Stå på dig bloggaren för folk här i Sverige har ingen aning vad de snackar om,de sitter och ser allt detta på tv och har inte varit med under de sista 20 åren som de riktiga tifosina på plats..grymt jobbat...

2009-08-18 @ 20:07:48
Postat av: Anonym

men lugna dig. jag klagar inte alls på bloggaren, han skriver och uppdaterar svin bra. men du kan ju fortsätta med att grina, jag ska iallafall hålla på det milan som idag finns att hålla på och hoppas att dem kan vara med och slåss om titlar

2009-08-18 @ 20:11:47
Postat av: christian

1. jag är alltid lugn. 2. vad bra för dig att du känner så. 3. jag hoppas innerligt att vi skräller,och gör vi det blir ingen gladare än jag men av allt att döma då jag sett de flesta försäsongsmatcherna ska det till ett mirakel. Men bara för att du hoppas är inte skäl nog att be bloggaren droppa sin känsla...

2009-08-18 @ 20:43:38
Postat av: Markuss

Jag är som många andra besvikna på att vi inte fått in någon ny ytterback... Men jag tror och hoppas på vårat MILAN! Kan inte vänta tills säsongsstarten! FORZA MILAN!

2009-08-19 @ 00:40:57
Postat av: Anonym

Gillar Bloggaren, helt klockren varjegång :) själv tror jag vi slutar 4-5 :) Juve,Inter,Roma,Genoa, blir förre :)

2009-08-19 @ 00:46:25
Postat av: Arne

Jag tror det blir värre än så, Milan slutar 6:a eller 7:a i tabellen.. dessuom åker dem ut cl i gruppspelet...

2009-08-19 @ 07:02:17
Postat av: #99

Ser även jag gärna att vi nu blickar framåt och inser realiteten att vi inte är bäst i världen. Trender kommer trender går, om några år kanske vi är tillbaka på toppen. Vi kan inte leva på tidigare meriter.



P.S Kul Christian att du kallar andra för dum.... Ditt skryt om att du bott i Italien etc. och att du är i en klass högre än oss andra "hobby-fans" som inte ens bott i Milano får inte dig själv att verka speciellt intelligent.



Hoppas på en top-4 placering men det kommer att bli svårt.

Rossoneri Per Sempre!

2009-08-19 @ 10:49:10
Postat av: ACM

Utan nya ytterbackar nästkommande säsong, så tror jag det kommer se liknade ut som när Ancelotti basade. Men att vi kommer top 3 tvivlar jag inte på, men det är ju lo´Scudetto man hungrar efter.



Gillar skarpt denna blogg. Korta sköna inlägg. Keep it up!

2009-08-20 @ 12:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0