Om sanningen ska fram...

Laget blev igår utskåpat i Munchen med 4-1. 4 förluster i rad är vi alltså uppe i nu. Då kan vi bara hoppas att gubbarna uppe på vipläktaren ser det alla andra redan sett... Nämligen att truppen som vi har idag inte ens är topp 4 i Italien i dagsläget. Jag vet att många gillar Di Gennaro och Abate för de är fostrade i Milan, men att vara fostrad i Milan innebär inte att man tar en plats i Milans a-lag, dessa två har för mig oerhört mycket att bevisa kommande säsong. Nu till vad vi behöver i truppen. 


Vi måste ha en målvakt om Abbiati skadar sig.
Vi saknar både en vänster och en högerback. 
Vi saknar en centertank då Borriello förmodligen inte kommer leva upp till hajpen runt han. 
Vi saknar 2 stycken anfallare som kan ersätta om Pato eller Dinho skulle vara borta pågrund av skador eller annat... Vi saknar en kreativ och snabb mittfältare... Och framför allt, vi saknar Ricky! 

Visst är det roligt att gubbarna säger att de ska föryngra truppen men jag bryr mig ärligt talat inte hur gamla spelarna är, bara de levererar. Om vi så värvar en kille som är arton eller en som är trettiofem det bryr jag mig inte om sålänge de levererar. Fotboll går ut på att vinna titlar ingenting annat...
***************************

Elano är klar för Galatasaray... Då kan vi stryka han från listan...
***************************


Kommentarer
Postat av: Naaw

håller med dig om åldern där , alltid sagt det :)

2009-07-30 @ 18:09:12
Postat av: Ultras

Håller med dig till 100%! vi kmr fajtas om 7 plats iår..

2009-07-30 @ 18:29:23
Postat av: FACM

Vi behöver inte en backup till Abbiati, vi behöver en värdsklassmålis, med Abbiati som backup.



Zambrotta tycker jag är ok, en vänster back av hög kaliber som vågar sig på offensiva räder och har ett någorlunda inlägg är ett måste.



Åhh, Dzeko vore ju drömmen. Men den lär ju inte gå i uppfyllelse.



Sen måste vi ha backup för Dinho & Pato...



En kreativ mittfältare vore inte helt fel, typ Fabregas. Fast man lär ju ha större chans att sätta 7 rätt på lotto...

2009-07-30 @ 21:00:09
Postat av: #99

Håller med om att vi behöver en målis, ytterback och en striker.



Detdär med åldern är intressant. Själv tycker jag att vi skall värva ungt men de MÅSTE ha potential! Sedan tycker jag det är lite komiskt att man nu vill ha 35-åringar, har det inte tjatats efter unga framtidslöften? Jag ser alla dagar i veckan hellre en ung kille på plan som kanske inte presterar på världsnivå men som kommer att bli grande istället för att spela 35-åringar som måste bytas vartannat år. Blir ingen konsekvens då.

2009-07-31 @ 11:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0