Man känner bara bitterhet...


Lyon hittade inga fel...

Cissokho blev igår klar för Lyon. Priset 15 miljoner euro. Samma summa som Milan betalade för spelaren i Juni. En affär som sedan pajaserna i Milans styrelse med Berlusconi / Galliani i spetsen lyckats avbryta för att spelaren blev för dyr. Cissokho sa idag följande om Milan:

- De hittade på en historia om mina tänder, Milan för mig förknippar jag bara med dålig erfarenhet...

Bloggarens kommentar:
Värsta silly season någonsin, inte ens sommaren med Oliviera kan jämföras med vad som händer nu. Galliani och Berlusconi har under en månad lyckats ge Milan samma pajasrykte som Real Madrid hade. Låt oss ta en snabb tillbakablick på vad som skämt ut den här föreningen något så fruktansvärt den sista månaden.

1. Cissokho affären, kommentar överflödig, Galliani har gjort bort sig fullständigt...

2. Sao Paolo. Milan kom till förhandlingsbordet och ville ha två spelare. Miranda och Hernanes... Budet, 1 påse bananer. Sao Paolos ordförande berättar för pressen att Milan är panka...

3. Dzeko. Vi skulle ha Dzeko till varje pris. Dzeko är vårt mål, vårt enda mål sa Galliani. Vad händer... Ett pinsamt lågt bud och förhandlingarna bryter i samman. Arsenal uppges nu vara på jakt efter Dzeko...

4. Huntelaar. Vi vill ha Huntelaar sa Galliani. Förhandlingarna med Madrid blev aldrig ens en förhandling. En spelare de köpte för 300 miljoner i januari la Milan följande bud på. Vi vill låna honom denna säsong och ha en utköpsklasul på 8 miljoner euro. Real som tagit banklån på 2,2 miljarder och köpt spelare för precis kunde inte göra annat än skratta åt budet...

5. Fabiano. Sevillas president Del Nido är känd för att inte ens ge rabatt till släktingar. Fabianos utköpsklasul är 30 miljoner euro sa han direkt. Milans bud... 14 miljoner euro. Eftersom Sevilla (med all rätt) vägrar vika ner sig för Milans skambud har man nu fått bolaget som äger större delen av Fabiano att gå till domstol för att Milans bud ska gå igenom. Fabiano själv säger att även han är trött på Milan nu. Att det känns som han utnyttjats av Milan... Detta beteendet är inte acceptabelt Galliani. Det är inte såhär man får respekt av andra klubbar...

6. Vi har värvat en blivande världstjärna sa Galliani stolt på en presskonferans tidigare denna månad. Han ville inte säga några namn då detaljer återstod men dagen efter kom avslöjandet: Beretta var den kommande världstjärnan. Han har gjort nio matcher i Serie B för Albinoleffe. All respekt för Beretta men efter att Milan har sålt Kaka´ förväntar vi oss betydligt mer på transfermarknaden.

7. Braida har varit på semester i Brasilien, eller jobb. Ingen vet för ingen spelare är klar än. Varken Hernanes, Andre Santos, Miranda, Fred eller Juan Maldonado är klara för Milan. Nu väntar vi bara på att Galliani ska stå smilandes på en presskonferans och öppet säga att vi har värvat världens bästa anfallare... Adriano...

8. Dagen då vi slutade vara en förening att ta på allvar... Dagen då vi sålde Kaka´...
*******************************

- Han är den största talangen jag någonsin sett. Att Chelsea vill ha honom kan jag verkligen förstå...

David Beckham till News Of The World idag...

Bloggarens kommentar:
Skulle inte förvåna mig ett enda dugg om Galliani lyckats skeppa iväg Pato till Chelsea...
*********************************

Leonardo är öppen för att få tillbaka Beckham i December säger coachen själv till Milans hemsida.
*********************************

Coachen skrämmer även hjärtslag på mig när han enligt tuttomercatoweb idag säger att det är Fabiano eller ingen...
*********************************

Kommentarer
Postat av: Jimmy

men DAMP! jävla **kkar "%"#% vafan e deras problem...kan det var så jävla svårt att värva!



Snart e Blomqvist i Andreas Andersson klara att göra comeback för oss! YEY

2009-07-19 @ 20:06:01
Postat av: Nesta

Dina bästa rader hittills och jag håller med dig fullständigt..



Milan har alltid varit en klubb som nämnts med respekt,fasa och avund. Tyvärr så är Berlusconi & Galliani på väg att rasera allt detta med sina skämmiga pajasfasoner..



För att citera Magnus Uggla - Jag mår illa!

2009-07-19 @ 20:13:56
Postat av: Armani Boy

Fortsätt med en bra blogg. Sista inlägget riktigt intressant

2009-07-19 @ 20:16:42
Postat av: Adriano Galliani

Hej jag heter Adriano Galliani och jag är skitsnål och tänder på 56 åriga gammla gubbar, desutom liknar jag en grottmänniska och Uncle Fester, sen vill jag ha 35 årige Luca Toni för 5 miljoner Euro.



MVH

Galliani

2009-07-19 @ 20:20:04
Postat av: Del Nido

Hej jag heter José Maria Del Nido. Jag är skyldig till grovt bedrägeri, då jag försöker sälja en spelare för 9,5 miljoner euro mer än vi har rätt till. Världen verkar tycka att det är okej att jag säljer saker jag inte äger.



Imogon så ska jag försöka sälja hela Andalusien för 200 miljoner euro, all-inklusive. Självklart så äger jag inte Andalusien men det verkar vara lätta pengar i bedrägeri branschen.



Med Vänliga hälsningar

2009-07-19 @ 21:35:06
Postat av: FACM

Har under de senaste åren kritiserat Milans agerande på transfermarknaden, men årets parodi är gränslös.



Man försvarar Milan med näbbar och klor när arbetskamrater hånar en för ledningens beteende. Men det finns en gräns även för en inbiten Milanista, beteendet går inte längre att försvara.



De uppför sig som clowner och skämmer inte bara ut sig själva, de skämmer ut oss alla. Alla vi som håller på Milan får stå till svars för deras beteende...



Att dom inte ens har råg i ryggen att vara ärliga mot oss. Det blir inga nyförvärv av klass, punkt. Visst kommer folk att protestera och bli förbannade. Men då skulle man åtminstone respektera dem för deras ärlighet.



Allt de gör nu är att framstå som ett gäng hycklare...

2009-07-19 @ 21:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0