Albertos coming home...


Tillbaka där allt startade... I fel tröja...

Den tionde februari... Jag satt i ett rum fullt av kartonger. Jag skulle igentligen packa upp allting i hela lägenheten då vi precis hade flyttat. Dock kopplade jag in tv´n direkt istället och satt mig med Farsan och min kusin för att följa Milan-Siena... Spelet imponerade inte och efter första halvlek fick jag nog och började packa upp istället... Efter ungefär sextio minuter skriker pappa från ena rummet att Serghino ska ut...

- Det är någon ung kille pågång in säger han...

Redan irretarad pågrund av matchen bryr jag mig inte ens att gå in i rummet... 20 sekunder senare hör jag bara skrik och jubel... Kusinen kommer utspringande.

- Paloschi nätade... VILKEN JÄVLA DEBUT..

Jag sa:

- Vem?...

Efter det lät jag alltid Alberto spela både på FM och PES... Jag hoppades att Alberto skulle få mer chanser vilket han fick sporadiskt. Dock var ju inte Carlo känd för att låta de yngre spela så kärlekssagan blev knappt 4 månader innan Alberto lånades ut till Parma och nu ägs han till 50 procent av dem... Ännu en usel Milanaffär om man säger så...

Alberto har nätat de två senaste Serie A matcherna och det måste vi få stopp på imorgon kväll...
********************

Dida startar imorgon. Oddo och Zambrotta får varsin kant att ta hand om. Kaladze och Thiago Silva bildar mittlås. Mitten består av Pirlo, Flamini och Ambrosini. Seedorf får Trequardtista rollen. Pato och Borriello bildar anfall.

Abate är avstängd men Gattuso kommer tillbaka från sin skada och väntas ta en plats på bänken tillsammans med Huntelaar, Roma, Antonini, Favalli, Inzaghi och Verdi från Primaveragänget...

Tre poäng är imorgon ett måste efter tappet i Neapel i onsdags.
*********************

Milans Silly Season är i fullgång och de senaste namnen att kopplas ihop med oss är Francçois Clerc som till vardags lirar ytterback i Lyon. Galatasarays 28 årige mittback Servet Cetin är också uppe på tapeten.

Dock är det mest intressanta i dagsläget Dominic Adiyiah. Ghanesen som precis vunnit U20 Vm och dess skytteliga är högaktuell för Milan. I dagsläget spelar han för Fredrikstad norska Tippeligan.
*********************

Sist men inte minst. Ricky Kaka´ längtar tillbaka till Milan enligt Svenska Sportal. Ricky ska inte förstå sig på tränaren Pelligrini ( är det någon som förstår varför han fick tränarjobbet i Real från början?. Var alla de första 100 namnen på listan upptagna eller?) och hans fru ska inte trivas i Spanien utan vill tillbaka till Milano.
Samtidigt kommer mer och mer rapporter på att det var Rickys far Bosco som i flera år tvingat Milan till lönehöjningar den som låg bakom den absurda transfern till Madrid. Kunde inte någon skickat ett videoband från Bernabeu till Ricky innan han bestämde sig så han förstått hur usel publiken är i Spanien?...

Mina damer och herrar Ricky kommer att komma tillbaka förr eller senare. Det har vi vetat hela tiden och Ricky... Dörren står alltid öppen...
*********************





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0